Gezond tijdens corona


Thuiswerken, gezond proberen te eten en genoeg bewegen is niet makkelijk met de corona situatie. De maatregelen worden voorlopig nog niet versoepeld en dit maakt het lastiger. Gelukkig mag je naar buiten, het liefst alleen, en kun je genieten van de zonnige dagen. Hoe zorg je er nu voor de gehele corona periode zo gezond mogelijk te blijven? Hieronder delen we een aantal tips met je om je vrije tijd goed te benutten.

Gezond eten

Dit is misschien het lastigste van alles. Al het gehamsterde eten en het Netflix bingewatchen maken het zeker niet makkelijk. Probeer in je basis alleen maar gezonde maaltijden te eten en houd zoveel mogelijk je gebruikelijke, gezonde eetpatroon aan. Doe je nooit suiker in je koffie? Laat suiker thuis ook liggen. Ook heb je veel meer vrije tijd dan normaal wat je goed kunt gebruiken in de keuken. Zoek online naar gezonde recepten die niet moeilijk voor te bereiden zijn. Heb je hier moeite mee? Zet je favoriete serie of vlogger aan in de keuken en ga aan de slag. Ook kun je met een vriend of vriendin afspreken tegelijk te gaan koken en samen te gaan facetimen tijdens het koken. Zo probeer je allerlei nieuwe, gezonde gerechten uit en kun je gezellig kletsen of iets kijken.

Bewegen

Sporten met apparaten is een stuk lastiger als je hier geen ruimte of budget voor hebt. Je kunt niet meer naar je sportschool en moet thuis of buiten bewegen. Gelukkig kun je nog wel online fysio afspraken inplannen bij een blessure. Sportschool Ypenburg heeft op hun website bijvoorbeeld een optie waar je een online afspraak kunt maken voor een fysio afspraak.

Probeer tijdens je werkdagen workouts in te plannen zodat je op deze dagen ook genoeg beweegt. Tijdens een call kun je beter staan of lopen dan achter je laptop zitten. Je kunt ’s middags joggen, met de juiste afstand van anderen, om ook van het mooie weer te genieten. Veel sportscholen zijn ook bezig met online lessen plaatsen en livestreams op social media platformen.