Webshops op Instagram

Tegenwoordig wordt online winkelen steeds populairder. Veel winkels spelen hierop in door een webshop te openen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan supermarkten, woonboulevards, kledingwinkels en bakkerijen. Sommige winkels hebben alleen maar een webshop een geen fysieke winkel. Wanneer een winkel een webshop heeft kan de klant van tevoren op de webshop alvast zien hoe het assortiment van de winkel eruitziet. En als ze hier behoefte aan hebben het in de winkel gaan bekijken. Veel klanten kiezen er tegenwoordig ook steeds vaker voor om de producten online te bestellen. Dit is vaak makkelijker voor de klant aangezien de webshop 24 uur per dag open is, ze makkelijk vanuit huis kunnen bestellen en niet extra naar de winkel te hoeven gaan. Via social media kunnen de webshops het assortiment onder de aandacht brengen bij de klanten, bijvoorbeeld via Instagram.

Waarom webshops op Instagram?

Instagram is een social media platform dat de afgelopen jaren sterk is gegroeid. Het voordeel van Instagram is dat het gemakkelijk is in gebruik. Mensen kunnen makkelijk foto’s plaatsen, liken, delen en erop reageren. Daarnaast kan de webshop de doelgroep zelf opzoeken door gebruik te maken van hashtags. Via Instagram kan een goede impressie gegeven worden van het assortiment waar de webshop over beschikt. Doordat er op Instagram erg visueel is zullen klanten wat ze zien ook beter onthouden. Ook is het voor klanten eenvoudig om via Instagram vragen te stellen, bijvoorbeeld door te reageren of een privé bericht te sturen.

Wat kan chatkracht hierbij betekenen?

Chatkracht kan hierbij ondersteunen door vragen te beantwoorden van mensen die de webwinkel zijn gekomen op Instagram en aan de hand daarvan ergens vragen over hebben. De chatspecialisten zullen de binnen komende vragen binnen 30 seconden oppakken de klanten verder helpen. Daarnaast kunnen ze ook klanten die interesse hebben in een bepaald product doorsturen, wat kan zorgen voor meer verkoop. Chatkracht staat 7 dagen per week voor u klaar staat om de vragen van klanten te beantwoorden.